Божидар Тотев представи "Енциклопедия на Пловдив"

3Божидар Тотев представи книгата си "Енциклопедия на Пловдив" в рамките на съпътстващата програма на фестивала "Сцена на кръстопът". Специално за премиерата пристигна председателят на Държавна агенция „Архиви” доц. Д-р Михаил Груев, който говори за книгата. В енциклопедията е включена информация за най-ценните неща, събития и хора от града на тепетата. Тя е в един том, съдържа 600 страници и информацията в нея е събирана в продължение на половин век. Последните страници в книгата са посветени на всичко, което се е случило за първи път в България и е тръгнало от Пловдив.


Божидар Тотев цял живот твори като художник. Започва кариерата си от пловдивския театър, после дълги години работи в Родопския драматичен театър „Николай Хайтов” в Смолян.

Пълен салон за „Веселите уиндзорки“

3 10Актьорите от Тhe Festival Players Theatre Company от града на Шекспир Стратфорд на Ейвън напълниха залата на Драматичния театър с публика, дошла да се наслади на спектакъла им „Веселите ундзорки“. Трупата гостува за втора поредна година под тепетата, а най-ревностните им почитатели са учениците езикова гимназия „Пловдив“ и частното училище „Дружба“. Групата момчета и момичета водеше сатирикът Петър Краевски, който е преподавател в гимназията

 

 

 

 

 

Прочети повече...

Владимир Гурфинкел: Прелестта на Пловдив е, че в театъра говорим един език

1Няма нищо по-ужасно от навика, каквото и да правиш, каквито и постижения да имаш. Когато го няма хазартът на преодоляването на нещата, когато си обкръжен от хора, за които знаеш почти всичко - какво могат и какво не могат, от професията си тръгва интригата.


Когато попаднеш в която и да било чужда среда без да разбираш езика, ти виждаш най-главното вътре в човека. Започваш репетиции с актьорите и усещанията и вибрацииите са чисто нови.


Чувстваш вътрешните вибрации, които няма как да бъдат излъгани чрез словото. Защото речникът на човека все пак е приспособен, за да прикрие какво иска да каже човекът, неговата същност. Когато се опитваш да извлечеш от човека нещо съществено и той не може да те излъже с думи, ситуацията става значително по-интересна.


Това, което ще видите в „Руски мармалад” е резултат от безумни постъпки. Първо, директорът на Драматичния театър Кръстьо Кръстев е доста рисков играч и заедно с Александър Секулов дойдоха в далечния Урал, за да видят фестивала в нашия театър.


И ни убедиха да дойдем в Пловдив. Дори не знаех къде се намира на картата този град. Знаех само, че на хълма над града стои Альоша.


Следващата глупост е да вземеш абсолютно руска пиеса. Но Шекспир е станал Шекспир, чак след като е престанал да бъде чисто английски автор. В началото се усвоява националното и това е първият пласт в изкуството. След това възникват някакви други вибрации.

Прочети повече...

Крис Шарков: Съвременната испанска драматургия умее да разказва увлекателни истории

2Избрах пиесата „Момчето от последния чин” на Хуан Майорга, защото много рядко се срещат съвременни пиеси, които да отговорят на критерия за добра драматургия. Тя има хубав език, необичаен драматургичен подход, многотемие. Пиесата е полифонична, но същевременно и с много строен сюжет. Близък е до филмите, има съспенс. Неслучайно пиесата на Майорга е филмирана от Франсоа Озон. "Dans la maison” спечели Златна раковина за най-добър филм и награда за най-добър сценарий на фестивала в Сан Себастиан. Майорга разглежда темата за съзряването и възприятието на света чрез изкуството.

Прочети повече...

Съюзът на артистите: Фестивалът е едно от най-необходимите събития

 U0A8359Уважаема колеги,
Скъпи приятели,
Пътят на театъра минава през хората, някои от които отдават целия си живот на сцената. Позволете ми да изразя своето убеждение, че „Сцена на кръстопът“ е едно от най-значимите и необходими събития в културната карта на България. За своите 21 издания фестивалът се е превърнал в гарант за качество и многообразие на театралната програма.
Вярвам, че още дълги години екипът ще продължи да развива своята работа и да поставя нови хоризонти пред себе си и пред публиката!
Един мъдрец от Пловдив беше написал сред своите театрални закони: „Не забравяй, че не знаеш нищо от онова, което предстои да се случи!“. Думите са на Крикор Азарян. Искам да пожелая на всички Вас да се случват само успехи!
На добър час!

С УВАЖЕНИЕ,
ХРИСТО МУТАФЧИЕВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪЮЗ НА АРТИСТИТЕ В БЪЛГАРИЯ

10.09.2017 г.