„Укротяване на опърничавата” – приказно-реална история от Мариус Куркински

В началото бе уводът, а уводът при Шекспир е изключително голямо изкушение за всеки режисьор. В него той представя основната концепния  на спектакъла и излага на показ таланта си. В него един човек на име Кристофър Слай пита какво е това пиеса и пред него започва да се разиграва „Ромео и Жулиета”. Пиесата е представена кратко, игриво, синтезирано и закачливо като разказ, превъзнесено и пораждащо искрен смях из публиката. Влизането и излизането от роля на актьорите, импровизациите им и комедийното поведение привличат съзнанието на публиката, която не само с око се опитва да хване всяко движение по сцената. След този увод Слай (в ролята е младият Явор Борисов) – сяда на стол, изнесен пред сцената, за да догледа комедията. По оригиналната пиеса той излиза и оттук започва различният и осъвременен прочит на Мариус Куркински. В този прочит светлините на прожекторите са насочени към главните образи на сцената. Камен Донев в ролята на Петручио и Стефка Янорова в ролята на Катерина. Укротяването започва. Дали от искрено привличане? Дали от материални интереси? – въпроси, които режисьорът ни кара да си зададем.  Получилият награда за „Най-много участия” на сцените на Пловдивския фестивал Камен Донев е звездата на спектакъла. Облеклото му привлича зрителите с ексцентричния си и абсурден привкус. Прекрасно изиграната трудна роля на Петручио вкаменява публиката и този тричасов спектакъл преминава леко и ненатрапчиво. Прекрасното му сътрудничество със Стефка Янорова завладява и провокира публиката да напусне границите на реалното. Като „добре смазана актьорска машина” те си прехвърлят репликите. Заиграването на Камен с името на Кат (в пр. от англ. – котка), я провокира да покаже своите котешки инстинкти. Инстинкти на тигър, на рис, на диво животно, опитващо се да доминира над партньора. Преоблечена като гладиатор от римско време, тя сече хората около нея. Страхът поражда дистанция между нея и останалите персонажи. Но това отблъскване от дивото не същестува за Петручио. Той до последно следва като ловец своята плячка. Укротяването  в края е взаимно.

Слав Ламбринов