ТРЕТАТА ВЕЧЕР

 

И още една българска премиера украси 13-тата „Сцена на кръстопът” – в събота вечер се изигра „Неделя вечер” от Захари Карабашлиев. Авторът беше неотдавна в Пловдив и порази журналистическата колегия с живата си чувствителност и  език. Този път го чухме и от сцената в спектакъла на театър „София”. Кинематографичната структура на пиесата е подсказала и някои хрумвания в режисьорското решение. Кинаджийски клапи посочват времевите преходи/смяната на време на действие, в отделните епизоди. Проф. Здравко Митков е изисквал подобно отношение към проблематиката и духа на пиесата и от актьорите. Много леко носи ролята си Лилия Маравиля/Стела/, Иван Ласкин прави най-забележителното си постижение от последно време, но истинско откритие/откровение за нас, зрителите, е Гергана Плетньова в ролята на Джени. Много атрактивна актриса е Мила Банчева/Роза/. Спектаклите на Здравко Митков винаги се отличават със своя вкус, със своята сценична култура и деликатност и дано това представление не се загуби, не потъне някъде сред шумната кресливост на нови любимци в столичната театрална среда.

 

И Мариус Донкин се завърна отново на пловдивска сцена, сред публика, която години наред го имаше за свой любимец. След „Г-н Ибрахим и цветята на Корана”, донесъл му престижни награди, сега той ни зарадва с новия си моноспектакъл „Камера обскура” по романа на Владимир Набоков. Монодрамата е проба за големите майстори на сцената. Мариус Донкин е такъв – с великолепния си глас и мъжествено присъствие, с умението да изиграе в един моноспектакъл всички персонажи, за които ни разказва.