Режисьорката Невена Митева за моноспектакъла „Камера обскура” и неговия фестивален живот

 

„Камера обскура” е по-ранен роман на Набоков, написан преди „Лолита”, още в 1932 година, казва режисьорката и дългогодишна директорка на Драматичния театър „Рачо Стоянов” в Габрово.Напоследък тя е пристрастена към монодрамата, може би, защото е директорка на Международен фестивал на моноспектаклите в Габрово, който се провежда в последните пет години. Освен „Живот в кашони” с Николай Урумов и „Камера обскура” с Мариус Донкин, поставяла е и други спектакли за един актьор, включително в Румъния. Тъй като това е първи театрален прочит на „Камера обскура” не само за България, към представлението има огромен интерес от редица фестивали. Отказали са заради заетостта на Мариус Донкин поканите на 7 чужди фестивала, но през следващата година ще приемат гостувания в Албания, Македония и Обединените арабски емирства. На фестивала в Габрово обикновено с отличията му се окичват български спектакли и актьори, защото в монодрамата у нас се пробват най-добрите актьори. Удоволствие е била за нея работата с Мариус Донкин.Тя е препоръчала неговия моноспектакъл „Г-н Ибрахим и цветята на Корана” от Ерик-Еманюел Шмит на Нина Мазур, директорката на фестивала „Видлуня” в Киев, Украйна. Там Мариус получил Наградата за хуманизъм и статуетката „Кристален ангел”, а Нина Мазур им предложила да работят заедно върху нейния текст по романа на Набоков.